Alikategoria: vaeltaminen.Luettu: 30 kertaa. Osuttu: 39 kertaa. Fontin koko: pienennä - suurenna

PARANNUKSEN HEDELMÄ


Kirjoitus on ainoastaan tarkoitettu taivasten kuningaskunnan heprealaisille opetuslapsille. Kansojen taivasten kuningaskunnan opetuslapset voivat myös tämän lukea.

Alkusanat

Olemme Teijan kanssa kirjoittaneet monta opetusta parannuksen alueelta: Sanoma Laodikean seurakunnalle, Parannussaarna, Ilmestys seurakunnalle, Itkuherätys ja Järisyttävä herätys. Pyhä Henki tarttuu pyhien kirjoitusten kautta sydämeesi ja sieluusi ja valmistaa näin katumuksen ja parannuksen tekojen pohjan (Jaak. 4:7-9). Kun pääset sielusi kadottamisen, itsesi kieltämisen ja ristin kantamisen kautta taivasten kuningaskunnan ahtaalle portille, avautuu sinulle syvemmän pyhityksen tie, joka johtaa sinut aina vain katumuksen kautta syvemmälle parannuksen tekoihin. Tätä kutsutaan Messiaan armossa kasvamiseksi, jolla on kaksi syvenevää tasoa:

Ensimmäinen armon taso: "Sillä Elohim'in armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille --->

Toinen, syvempi taso: ... ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten pahat ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa, odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Elohimin ja Vapahtajamme Messiaan Jahushuan kirkkauden ilmestymistä...

Kolmas, syvin taso:... Hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee (Tiit. 2:11-14)."

I Ylenpalttinen armo

"Toora tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi (Room. 5:20). "

Shaul kirjoitti armosta ja vanhurskauden lahjasta, ennen kuin hän kirjoitti Tooran vaikutuksesta Jahushuaan uskovan ihmisen elämään (Room. 5:15-19). Aivan kuin Shaul olisi kirjoittanut asiat aivan väärässä järjestyksessä! Miksi hän "pilasi" äskettäin uskon vastaanottaneiden ilojuhlat. Kiviin kaiverretulla Tooralla on paljon tehtävää besoran vastaanottaneiden elämässä. JHWH on asettanut kiviin kaiverretun Tooran oman hyvyyden, itseriittoisuuden ja omavanhurskauden tuhoajaksi.

Jo silloin, kun kiviin kaiverrettu Toora paljasti, että olet syntiä tehnyt, oli Pyhän Henki alkanut itserakkautesi ja oman hyvyytesi tuhoamistyön. Pyhä Henki osoitti sinussa asuvan synnin lain kapinallisuuden, joka johtuu siitä, että olet itsessäsi suuri syntinen. Miten aiot päästä osalliseksi ylenpalttisesta Elohim'in armosta? JHWH käyttää kiviin kaiverrettua Tooraa, jonka kautta Hän herättää sinut näkemään Aadamissa olevan synnin suuruuden (Room. 7:7-24). Elohim murskaa kiviin kaiverretun Tooran avulla omat luulosi itsesi hyvyydestä (Room. 7:24). Pyhässä Hengen tehtävänä on kiviin kaiverretun Tooran avulla ohjata sinut näkemään, että olet itsessäsi läpeensä syntinen, sillä 'Toorasta (kiviin kaiverrettu) on tullut kasvattaja Messiaaseen' (Gal. 3:24a).

Luonnollinen ihminen, joka ei tunne Elohimia, ei näe läpikotaista turmeltuneisuuttaan, siksi JHWH herättää kiviin kaiverretun Tooran kautta ensin uskovan ihmisen (Room. 7:8). Tällaisesta heräämisestä on tänä päivänä huutava pula! Tämä on heräämistä! Shaul opetti, että vasta sitten, kun rikkomus kiviin kirjoitetua Tooraa kohtaan on kasvanut tarpeeksi suureksi, avautuvat ihmisen silmät näkemään hänessä asuvan synnin (Room. 7:10). Tästä seuraa, että JHWH'n armo tulee ylenpalttiseksi.

Hän kirkastaa mielellään, että olet itsessäsi suuri syntinen. Kun olet täysin vakuuttunut itsessä asuvasta synnistä, voit siirtyä katumukseen ja sitä kautta parannukseen kuolleista töistä (Hebr. 6:1 ja 2 Kor. 12:21). Kuinka voisit itsesi ristiinnaulita, jos löydät itsestänsä vielä jotakin hyvää? Eihän kukaan halua ristiinaulita itseltään sellaista, mitä hän rakastaa. Millaisena itsesi näet, paljastaa, onko näkösi terve, vai onko siinä vielä korjattavaa. Huuto: "Minä olen viheliäinen", on näkevän ihmisen "huuto" (Room. 7:24). Mutta kun Pyhä Henki näyttää itsestäsi totuuden, silloin sinä inhoat langennutta luontoasi (Hes. 20:43). Silloin ristiinnaulitset itsesi (Galat. 5:24). Elohim jättää sinulle ristiinnaulituksi tulemisen päätöksen.

Ennen et kyennyt alistumaan kiviin kaiverretun Tooran alle (Room. 8:7), koska olit vanhan luontosi orjuuden alla aina kapinallinen, mutta kun olet ristiinnaulinnut itsesi, saat palvella Elohim'a Hengessä. Silloin tulee kuuliaisuutesi ilmeiseksi vapauden Tooran vartioimisessa, ja silloin huomaat, kuinka Henki on tehnyt kiviin kaiverretun kuolleen kirjaimen eläväksi ( Room. 7:6 ja 2 Kor. 3:6). Näin on alkanut täyttyä Elohim'in armossa kasvamisen syvin eli kolmas taso (Tiit. 2:14).

II Katumus

Olen kulkenut tämän tien, joten voin suositella sitä jokaiselle taivasten kuningaskunnan veljelleni ja sisarelleni. Teitä harvoja taivasten kuningaskunnan lapsia kutsun veljikseni ja sisarikseni. Suureksi syntiseksi tuleminen on ihana, suloinen ja vapauttava kokemus. Katumuksen kyyneleet ovat suloisimpia kyyneleitä, jos ei oteta huomion rakkauden kyyneleitä (2 Kor. 2:4). Katumuksen kyyneleet ovat totuuden näkemisestä syntyneitä kyyneliä. Kuinka ihanaa on upota syvemmälle Adonain armoon ja nähdä kaikessa Hänen armonsa kautta totuus (Joh. 16:13 Hebr. 4:12-14).

Haluatko sisäänpäin näkemisen lahjan? Uskonnollisilla ihmisillä on vain näköä ulospäin. Itse rukoilin syntiseksi tulemista. Kun olin tullut näkemään itsessäni asuvan synnin, rukoilin syvempää synnin näkemistä. Hän vei minut kiviin kaiverretun Tooran kautta katumuksen kyyneliin. Pyöriskelin lattialla katumuksen kyynelissä. Tuska omasta syntisyydestä oli niin suuri, että vaateeni olivat hiestä märkiä. Sydämessäni oli rukous: "Anna minun nähdä syvemmin, että olen itsessäni vain syntinen." En nähnyt mitään uutta. Näin sellaista, mikä oli jo olemassa, mutta jota en ollut aikaisemmin nähnyt. Hän vain näytti olemassa olevan totuuden. Hän vain paljasti, että elin valheessa itseni näkemisen suhteen. Hän oikaisi hymyni katumukseen. On vapauttavaa olla suuri rikollinen. Minä en voi suositella mitään muuta titteliä. Kun keskustelet minusta, kertokaa, mitä 'se suuri rikollinen sanoi'... jne. Ei minusta tullut sen tähden suurta rikollista, että olisin tehnyt murhan tai petoksen, vaan sen tähden, että Aadam lankesi ja minä lankesin Aadamissa. Pyhä Henki herätti kiviin kaiverretun Tooran avulla näkemään tien katumukseen ja parannuksen tekoihin. Hän näytti, mitä olin tehnyt Aadamissa, mutta kuinka ylen suuren armon olin saanutkaan Messiaassa Jahushuassa!

On terveellistä ja puhdistavaa tulla katuvan paikalle. Tänä päivänä synnin näkemisen särkemiä ja murtamia taivasten kuningaskunnan lapsia on hyvin vähän. Jos kerran olet rikollinen, saat olla vapaa kaikista itsesi parantamisen yrityksistäsi. Sinua itseäsi ei voi parantaa kukaan. Elohim ei voi itsekään sinua parantaa. Tämän tähden sinut ristiinnaulittiin Hänen kanssaan! Elohimin edessä ja ihmisten edessä sinun ei tarvitse itsessäsi ollakaan muuta kuin suuri rikollinen. Risti on sinun vanhaa olemustasi varten. Sinua ei siis muuteta paremmaksi, vaan sinut ristiinnaulitaan. Jahushuan risti tekee lopun synnin lain hallitavallastasi sinun elämästäsi. Itsessäsi et muutu, vaan hallintavalta vaihtuu. Itsesi arvostaminen ja rakastaminen eivät siitä lähde, että sinussa itsessäsi olisi jotakin erinomaista, vaan siitä, että tunnet Hänen rakkautensa itseäsi kohtaan. Hän saattaa sinut syvän syntisyyden kautta näkemään totuuden itsestäsi, jonka näkemisen kautta kykenet säälivällä rakkaudella armahtamaan ja ymmärtämään myös muita sinun kaltaisia heikkoja ihmisiä (Hebr. 5:2-3).

III Valta-asema

Jos Pyhä Henki ei ole saanut kiviin kaiverretun Tooran avulla murtaa ketään armon ja totuuden tuntoon, onko maailman ihmisillä enää mitään toivoa? Tässä maailman ihmisten tarvitsee kokea vapauden Tooran saarnojen kautta syntisyys, jonka jälkeen on Jahushuan Pyhän veren armahdus (Room. 3:19). Vain vapauden Toora ja Pyhä Henki yhdessä voivat herättää syntisen ihmisen (Efes. 2:5). Tarvitaan siis saarnaaja, joka on elämässään nähnyt syvästi itsessään asuvan synnin, käynyt läpi Pyhän Hengen synnyttämän katumuksen ja tehnyt sitä seuraavat parannuksen teot. Ei siksi, että saarnaaja olisi syntisempi kuin joku muu ihminen, vaan sen tähden, että näkee totuuden langenneesta Aadamista. Onhan kirjoitettu, että jos "vaivoin vanhurskas pelastuu, mihinkä joutuu paha ja syntinen (1 Piet. 4:18)".

Syntinen sielu saa vasta silloin sydämeensä kosketuksen, kun hän huomaa, että "vanhurskas vaivoin pelastuu". Taivasten kuningaskunnan uskovat käyvät kiviin kaiverretun Tooran, Pyhän Hengen näyttämän syntisyyden, sielunsa kadottamisen/itsensä kieltämisen ja ristin kantamisen kautta pelastuksen kaidalle tielle. Todistamisen valtuudet ovat ainoastaan niillä taivasten kuningaskunnan veljillä ja sisarilla, jotka ovat itse käyneet läpi elämässään kiviin kaiverretun Tooran ja jonka kautta Pyhä Henki on näyttänyt syntisyyden.

Tämän maailman ihmisille tulee saarnata vapauden Tooraa, koska se herättää Pyhän Hengen kautta synnintunnon (Room. 3:20). Tämän maailman ihmisille voi osoittaa oikean tien vain sellainen taivasten kuningaskunnan uskova, joka on juossut edeltä katumuksen ja parannuksen tekojen tien. Sokea ei voi sokeaa taluttaa (Matt. 15:14), mutta näkevä voi osoittaa sokealle oikean tien.

Tiesitkö, että Elohim'in pyhät kirjoitukset ovat Tooraa myöten armahtavaisuudessaan ja rakkaudessaan sangen murtavia? Ratkaisevinta on, millainen suhde sinulla on Kirjoittajan kanssa. Millainen suhde sinulla on Kirjoittajaan, sellaisena näet kirjoitukset. Suhde Elohimiin paljastaa, käytkö ihmisiä kohti 'vitsa kädessä, vai rakkauden ja sävyisyyden hengessä' (1 Kor. 4:21). Syntinen ihminen tai nykyajan kristitty tuntee sokean saarnaajan, ja hänen sanansa on helppo ohittaa, mutta näkevää ihmistä on paha ohittaa, koska hän "näkee syntisen ihmisen tai nykyajan kristityn".

IV Virhekö?

Kuulinko opetusta vapauden Toorasta? Kuka minulle olisi opettanut? En kuullut, mutta kuin luin kiviin kaiverrettua Tooraa, Pyhä Henki teki minusta, joka olin uskova, syntisen. Pyhä Henki ei ohjannut minua itsessäni tekemään kiviin kaiverretun Tooran sanoja, vaan Hän teki minusta ensin suuren kiviin kaiverretun Tooran rikkojan. Tämän jälkeen Hän valmisti minua Hänen kuolemansa yhteenkasvamisen kautta vapauden Tooran sanojen tekijäksi.

Besoran opettamisen kautta Elohimia tuntematon ihminen tulee syntiseksi, mutta itsensä syntiseksi tunteminen pahojen tekojen vuoksi on aivan jotakin muuta kuin syntisyyden tunteminen. Jahushuaan uskovat taivasten kuningaskunnan opetuslapset näkevät itsessään asuvan synnin. En siis ole niinkään syntinen ihminen sen vuoksi, että teen synnillisiä tekoja, vaan sen vuoksi koska minussa asuu synti. Vain hukkuvat saavat tuntea Hänen suuren armonsa. Taivasten kuningaskunnan uskovat, jotka näkevät itseänsä suurina syntisinä, tuntevat kurjuutensa (1 Tim. 1:15 Jaak. 4:8-10), mutta saavat ylen runsaan JHWH'n armon (1 Tim. 1:14).

Joka ohittaa kiviin kaiverretun Tooran, ohittaa tien synnin näkemiseen ja katumukseen! Jos olet taivasten kuningaskunnan lapsi, eivät nämä asiat oikeastaan koske sinua, koska olet elänyt jo nämä vaiheet läpi. Kuitenkin muistutan tällä opetuksella, että et unohtaisi Hänen armonsa runsautta sinua kohtaan. Älä unohda, mitä olet nähnyt itsestäsi, sillä Pyhän Hengen murtaneen pehmeyden voit menettää, jos et valvo sydäntäsi.

Kiviin kaiverrettu Toora on kuin Elohim'in sormi, joka osoittaa sisäisille silmillesi tietä synnin näkemiseen. Vasta sen jälkeen Hänen armonsa ja rakkautensa merkitsevät sinulle jotakin (Luuk. 7:47).
Kokemasi katumus valmistaa sinua parannusta varten. Et voi tehdä parannusta ennen katumusta. Kun Hänestä on tullut elämässäsi Ainokainen, kaikki omat yrityksesi elää Elohim'ille pyhää elämää kariutuvat. Silloin olet tullut vakuuttuneeksi, että olet itsessäsi täysin toivoton. Rikkomus ei käy suureksi ilman kiviin kaivettua Tooraa, sillä "syntiä ei lueta, missä lakia ei ole (Room. 5:13)".

Tarvitset kiviin kaiverretun Tooran, joka osoittaa, että Aadamissa tekemä syntisi on turmellut koko vaelluksesi. Tunnet syntisyyden, mutta et tunne syyllisyyttä, koska syntien tekijä (tahattomat hairahdukset) et ole sinä (uusi luomus), vaan synti, joka sinussa asuu (Room. 7:20). Synti täytyy erottaa sinun elämästäsi näkyväksi. Tätä tarkoittaa "erottaminen" Elohimille. Tästä alkaa pyhityksen tie, jossa synti loittonee elämästäsi ja sinä lähenet Elohimia. Onhan sinulla jo "shalom" Elohim'in kanssa (Room. 5:1). Voit todeta jonakin päivänä, että Pyhä Henki täytti kohdallasi Hänen ristinkuolemansa antaman vapauden, sillä synnin lain hallintavalta elämässäsi on murrettu (Room. 7:24-25).

Älä ihmettele, miksi nykyajan kristityt elävät, kuin olisivat Elohim'in armon ulkopuolella. Ovatko he tulleet Tooran herättämiksi ja Pyhän Hengen valaisemiksi? Jos he olisivat tulleet kiviin kaiverretun Tooran herättämiksi, arvostaisivat he vapauden Tooraa, mutta tätä tietä he eivät ole kulkeneet. Tämä näkökyky on perusta ja pohja ensimmäisten askelten ottamiseksi taivasten kuningaskunnan ahtaan portin takana. Joka on saanut nähdä, ei koskaan tahdo palata enää samaa tietä takaisin (5 Moos. 28:68).

Kiviin kaiverretun Tooran tehtävä ei ole tehdä sinusta vanhurskasta, vaan suuri rikollinen. Sinut tekee vanhurskaaksi yksin Jahushuan pyhä veri (Room. 3:24-25). Shaulin opetti, että kiviin kaiverrettu Toora tuli syntisen olemuksesi ja Jahushuan suorittaman sovituksen väliin ja pilasi sinun lihallisuutesi ilopäivät. Vasta katumuksen kyynelten läpi elämäsi pimeyteen paistaa Hänen armonsa aurinko.

Elohim on onnistunut kohdallasi, jos olet näkemästäsi särkynyt ja järkyttynyt syvimpään sisimpääsi asti. Silloin olet tullut vakuuttuneeksi omasta kelvottomuudestasi ja toivottomasta tilastasi. Silloin näet, että olet iankaikkinen helvetti on liian hyvä paikka itsesi kaltaiselle ihmiselle. Jos näet iankaikkisen helvetin Elohimin armona itseäsi kohtaan, kuinka suurena armona näet kaiken sen, minkä Isä on lahjoittanut sinulle Jahushuassa Messiaassa!

Mikä saa sinut ristiinnaulitsemaan itsesi? Ihmiskunnan synti on Aadamin synti, jonne mahtuu kaiken pahuuden lisäksi vielä Jahushuan murhaaminenkin, mutta Hänet tehtiin sinun puolestasi synniksi, että sinä tulisit Elohim'in vanhurskaudeksi (2 Kor. 5:21). Syntisi näkeminen saa juoksemaan sinut Hänen luokseen, joka vetää sinut ristille (Joh. 12:32).

V Parannus

Oletko lukenut, kuinka viimeisten aikojen uskovien ihmisten "armollisuuden" merkki on luonnottomien himojen harjoittaminen, jonka leviämisen saa aikaan sydämen kovuus ja katumattomuus (Room. 2:5)? Luonnottomissa lihanhimoissa vaeltavien ihmisten pahin ongelma ei ole niinkään synnin tekojen harjoittaminen, vaan heidän sydämensä (Room. 1:29-32). Shaul varoittikin, että viimeisinä päivinä tulee nykyajan kristittyjä, 'joilla on jumalisuuden ulkokuori' (2 Tim. 3:5). Mitä se tarkoittaa? Se tarkoittaa juuri niitä ihmisiä, jotka ovat ohittaneet katumuksen ja parannuksen.

Elohimin armo ei hyväksy synnin ulkonaista harjoittamista, joka on pohjimmiltaan ihmisen sisällepäin suuntautuvaa sokeutta. Viimeisten päivien ratkaisevin sana on katumus! Vain kiviin kaiverretun Tooran avulla Pyhä Henki voi ohjata ihmisen näkemään sisimpäänsä ja kauhistumaan! Mitkä ovat viimeisten päivien luonnottomien syntien tulemisen merkit? Sitä edeltää Shaulin mukaan humanistiset sofismit, joiden kautta ihmisten Elohim'in olemassa olemisen tiedostamisen katoaa (Room. 1:19-21). Tämän seurauksena erilaisten tieteitten pyhien kirjoitusten vastaiset väittämät tulevat totuuden perustaksi (Room. 1:22).

Eikö taivasten kuningaskunnan lapsilla ole oikeus saada hyvä kasvatus? Heitä ei kasvateta ilman rakastavaa ohjausta, neuvoa ja kuria. Taivasten kuningaskunnan lasten kasvatusmalli ei tuota ongelmia taivasten kuningaskunnan seurakunnissa. He eivät ole kuin "puutarha, joka on jätetty kesannolle", oman onnensa nojaan, kasvamaan omaa kasvuansa. Taivasten kuningaskunnan "puutarha" ei kasva periaatteella: 'Mihin puu kaatuu, siihen se maatuu'.

Kun kääntymättömiä ihmisiä kehotetaan tekemään parannus ja uskomaan besora, hetki ei ole syvimpien parannuksen tekojen tekemistä varten, vaan se on Elohimin edessä tapahtuvaa syntien tunnustamista ja anteeksisaamista varten. Se on parannuksen tekemisen alku (Ap.t. 2:37-38). Syntien anteeksisaamisessa ei välttämättä tarvita katumusta, että anteeksiantamus olisi todellinen. Itseänsä hyvänä pitävä ihminen voi olla kylmä kuin jää, mutta siltikin Jahushua puhdistaa pyhällä verellään. kun ihminen ensin sitä Häneltä vilpittömästi ja vakavasti pyytää. Besoran vastaanottaminen voi siis olla myös järjellinen teko, koska Hänen rakkautensa ja armonsa syntisiä ihmisiä kohtaan on ylen suuri (Room. 5:8,10a).

Pyhä Henki on valmistanut katumuksen ja parannuksen ylen korkeaa tehtävää varten, jonka tarkoitus on muuttaa pysyvästi ihmisten, taivasten kuningaskunnan paikallisten seurakuntien ja koko yhteiskunnan elämä. Syvä katumus ja parannus jättävät iankaikkisen jäljen. Miksi katumusta ja parannuksen tekoja on niin vähän? Este lienee siinä, että syvän katumuksen ja parannuksen läpikäyneet ihmiset puuttuvat keskuudestamme. Etkö tiedä, että 'seura tekee kaltaiseksekseen' niin hyvässä kuin pahassa asiassa. Ne taivasten kuningaskunnan veljet ja sisaret puuttuvat keskuudestamme, joilla olisi vapauden Tooraan opettamisessa Pyhän Hengen murtava voima (Room. 3:19-20), jolloin toiset vasta ylhäältä syntyneet uskovat saisivat kaatua katumukseen ja nousta tekemään parannuksen tekoja. Katumus tarvitsee ravinnokseen oikein tulkitut pyhät kirjoitukset (1 Tim. 1:8) ja Elohimin rakkaudessa murretun hengen, joka on Tooran täyttämys (Room. 13:8-10).

Katumus on yliluonnollista ymmärtämistä. Katumuksen tulee olla jatkuva ja syvä tietoisuuden tila. Siksi sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Messias sinut valaisee! (Efes. 5:14)." Syvän katumuksen tarkoitus on jättää uskovalle pysyvä näkö omasta syntisyydestä (1 Tim. 1:15b), mutta samalla se antaa pysyvän tietoisuuden Elohim'n ylenpalttisesta armosta (1 Kor. 15:10). Tästä perustalta tehtyjä tekoja kutsutaan parannuksen teoiksi, jotka syntyvät pyhien kirjoitusten ja Pyhän Hengen kautta. Ihmisessä syntyy syvässä katumuksessa Pyhän Hengen vaikuttama luja päätös tehdä parannuksen tekoja (Joh. 16:8-11, 2 Piet. 1:10-11 Snl. 28:13).

VI Parannus käsitteenä

Parannus vaikuttaa sisäisesti ja ulkonaisesti paljon syvemmin ja laajemmin kuin monet osaavat aavistaakaan. Parannus on annettu elämäksi (Ap.t. 11:18b). Siksi Shaul julistaa: "Saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Elohim'in puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja (Ap.t. 26:20)." Monelle parannuksen teot ovat epämääräinen käsitte.Pyhien kirjoitusten kautta voidaan seurata parannuksen hedelmien kasvamista. Jochanan ben Zekharja julisti: "Tehkää sen tähden parannuksen soveliaita hedelmiä (Matt. 3:8)." Profeetta tarkoitti, että parannuksen alkamista, kehittymistä ja tekoja voidaan seurata hyvin tarkasti. Rabbi Jahushua kertoo tien: "Aika on täyttynyt, ja Elohim'in kuningaskunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa besora (Mark. 1:15)."

Parannus alkaa siis taivasten kuningaskunnan besoran uskomisesta. Kuta enemmän taivasten kuningaskunnan opetukset saavat sijaa käytännön elämässä, sitä syvemmällä kuljetaan parannuksen tekemisessä.

Loppusanat:

Parannuksen hedelmät eivät kasva itsestään, mutta taivasten kuningaskunnan hedelmät kasvavat joka vuosi uskon tekojen kautta (Jaak. 2:26b). Jahushuan, lähetettyjen ja profeettojen taivasten kuningaskunnan opetukset ovat tie parannukseen, jonka tarkoitus on tuottaa parannuksen tekojen hedelmää. Mutta hedelmä tarvitsee syntyäkseen katumuksen kyynelet, kastelun, jonka jälkeen parannuksen hedelmät kasvavat hyvässä taivasten kuningaskunnan maaperässä, kunnes ne ovat kypsyneet poimittaviksi.

Nykyajan kristityt eivät ymmärrä, mitä on parannus, mutta taivasten kuningaskunnan opetuslapsille se on ilmeinen. Elohim'in sanassa on taivasten kuningaskunnan mittari, jolla parannuksen hedelmiä voidaan seurata. Älkää mitatko väärällä vaa`alla (Aamos 8:5b-6). Vaihtakaa vanha ja väärä nykyajan kristillinen vaaka uuteen taivasten kuningaskunnan vaakaan, ja asettakaa katumuksen ja parannuksen painon vastapainoksi oikea pyhien kirjoitusten punnus.

12.09.2013

Mauno K.

Muokattu 22.10.2017

Jaa tämä artikkeli Facebookissa:
Jaa

Muita sinua mahdollisesti kiinnostavia artikkeleita:
Sekaannusta ja hajaannusta - Ajattelun pohja
Keskustelu kategoriassa Seurakunta, johon tämä artikkeli kuuluu
Keskustelua pyörittää Disqus